קולנוע יפני - EigaKan - פינתה של מיטל לוין
ברוכים וברוכות הנכנסות בשערי EigaKan (וביפנית 映画館). שפירושו בעברית 'אולם סרטים' (EIGA -סרט | KAN – אולם). בעמוד זה נארח את הבלוג המופלא של חברת צוותנו – מיטל לוין.
בדף זה תוכלו להינות מסקירות מעמיקות ומרתקות המביאות לכאן, לישראל, את עולם הקולנוע היפני. הפוסטים של מיטל מקנים לנו כלים חשובים להעמקת הבנתנו של סרט הקולנוע הנבחר. אנו בטוחים שלאחר קריאת מילותיה של מיטל חווית הצפיה שלכם בסרט הקולנוע תהיה מרתקת ומועצמת.
לקריאת הסקירות ניתן ללחוץ על כפתור ההפניה לבלוג או לגולל מטה >>>
מיטל לוין, בעלת תואר M.A בלימודי מזרח אסיה מהאוניברסיטה העברית ותעודת הוראה בקולנוע. התמקדה בתזה בחקר האבהות בקולנוע יפני עכשווי. התזה נכתבה במסגרת הפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל אביב מיטל חלק מצוות המדריכים המומחים של 'יפן חוויה אחרת – Explore Japan'.
ב"גלגל המזלות" של המגוצ'י צירופי מקרים ודמיון משנים חיים | מיטל לוין
הב"גלגל המזלות" של המגוצ'י צירופי מקרים ודמיון משנים חיים | מיטל לוין באדיבות מיטל לוין לבלוג של מיטל לוין EIGANKAN >>> אתחיל בכך שלא חשבתי שאקדיש שלוש רשומות רצופות לאותו במאי, אבל אני מאוד שמחה שכך יצא. סרט נוסף של ריוסוקה המגוצ'י מוקרן בימים אלו בבתי קולנוע לב וזו הזדמנות
כוחן של מילים: על סרטו של ריוסוקה המגוצ'י "הנהגת של מר יוסוקה" | מיטל לוין
כוחן של מילים: על סרטו של ריוסוקה המגוצ'י "הנהגת של מר יוסוקה" | מיטל לוין "הנהגת של מר יוסוקה" (ドライブ・マイ・カー, 2021) זכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר בטקס האוסקר ה-94 שנערך ב-27 במרץ בלוס אנג'לס. הסרט היפני האחרון שזכה בפרס זה היה "פרידות" (おくりびと, 2008) של יוג'ירו טאקיטה. סרטו של
הקולנוע של ריוסוקה הימגוצ'י | מיטל לוין
הקולנוע של ריוסוקה הימגוצ'י | מיטל לוין משהו נפלא עומד להתרחש לקראת סוף החודש. "הנהגת של מר יוסוקה" (ドライブ・マイ・カー, 2021), סרטו המשובח של הבימאי היפני המוערך ריוסוקה המגוצ'י (Ryusuke Hamaguchi), ייצא להפצה מסחרית ויוקרן בבתי הקולנוע. חלקכם כבר צפיתם בו בפסטיבל חיפה שהתקיים באוקטובר או בפסטיבל אָקי-נוֹ לקולנוע יפני שהתקיים
קולנוע יפני – מסע של גילוי עצמי ב- '37 שניות' | מיטל לוין
מסע לגילוי עצמי בסרט – '37 שניות' | היקארי | מיטל לוין אקדיש הפעם את הבלוג לסרט נבחר מהתפריט הקולנועי היפני שמציעה נטפליקס – "37 שניות" (37セカンズ、2019) של הבימאית היקָארי (או בשמה האמיתי מיצוּיוֹ מִיָאזַקי). זהו סרט מעורר מחשבה בנוגע ליחס בין שחקן לדמות אותה הוא מגלם: את התפקיד הראשי
קולנוע יפני – אימהוּת רבת פנים בסרטה של נעמי קוואסה "אימהות אמיתיות"| מיטל לוין
אימהות רבת פנים בסרטה של נעמי קוואסה – 'אימהות אמיתיות' | מיטל לוין "אימהות אמיתיות" (朝が来る, 2020), סרטה החדש של הבימאית הוותיקה נעמי קוואסה (Naomi Kawase), מוצג בימים אלו בבתי קולנוע לב. הסרט השתתף בפסטיבל טורונטו, ובפסטיבל קאן ב-2020 וכן בפסטיבל הקולנוע בירושלים ב-2021, ואף נבחר כנציגה הרשמי של יפן
קולנוע יפני – על סרטו של יסוג'ירו אוזו 'אחר צהרים סתווי' | מיטל לוין
קולנוע יפני – סרטו של יסוג'ירו אוזו 'אחר צהריים סתווי' | מיטל לוין שירת ילדים נשמעת על רקע מבנה בית ספר הממלא את המסך. הם שרים שיר סתיו בקול צלול אך דמויותיהן אינן נגלות לצופים. אנו רק יכולים לדמיין אותם. יסוג'ירו אוזו (Ozu Yasujirō 1903-1963), אחד מגדולי בימאי יפן ומי
זהר שברירי: על סרטה של נעמי קוואסה "אל האור" | מיטל לוין
סרטים יפנים רבים סובבים סביב נשים. אולם, ברובם אלו סרטים שנוצרו על ידי בימאים גברים, ודמויות הנשים המופיעות בהם עוצבו על פי המבט הגברי עליהן. לאחרונה, רוחות של שינוי עדין מנשבות בקולנוע היפני. נשים ממשיכות למלא תפקיד מרכזי מבחינת מקומן בעלילות הסרטים, אך במקביל חלה בשנים האחרונות עלייה משמעותית במספר
יצירה של משפחה: על סרטו של הירוקזו קוראדה "אחותנו הקטנה" | מיטל לוין
נערה רוכבת על אופניים בתוך מנהרה מרהיבה של עצי דובדבן. המצלמה מתמקדת בפניה המופנות כלפי מעלה, בחיוך, בעיניים העצומות. פרח סורר שעף ברוח נופל על שערה. היא מתמסרת לרגע קטן של אושר… * לטריילר של הסרט לחצו כאן * *התמונות באדיבות קולנוע לב. מי מאיתנו שצפה בסרט "אחותנו הקטנה", סרטו של הבימאי והיוצר