גבעת בודהא – The Hill of Budha | אילה דנון
אדריכלות נופית בודהיסטית מפתיעה ומרתקת בלב בית הקברות טאקינו שבסאפורו - הוקאידו.
אמנית הפיסול קיוקו מיזוי ותעלומת הפסל האבוד | אילה דנון
אמנית הפיסול – קיוקו מיזוי ותעלומת הפסל האבוד אילה דנון אמנית יפנית, קיוקו מיזוי (Kyoko Mizui) מגיעה למצפה רמון ועקבותיה נעלמו! בכתבה שניה בסדרה נחזור כ- 60 שנים אחורה, שבעה אמנים בינלאומיים ושני אמנים ישראלים מגיעים לסימפוזיון אמנות פיסול במצפה רמון, ביניהם שני יפנים: יסואו מיזוי (MIZUI Yasuo) אותו הכרנו בכתבה הראשונה. אל מיזוי, שהיה כבר
אמן הפיסול יסואו מיזוי – יפן בפארק הפיסול מצפה רמון | אילה דנון
אמן הפיסול יסואו מיזוי יפן בפארק הפיסול המדברי במצפה רמון | אילה דנון אמן פיסול יפני מגיע למצפה רמון! המאמר הראשון בסדרת הכתבות של 'מפגשים מהסוג היפני בישראל' מחזיר אותנו כ- 60 שנים אחורה לאדם בשם יסואו מיזוי (MIZUI Yasuo). תשאלו מה עושה יפני בישראל לפני 60 שנה? ולא רק
תודעת החלום של הקולקטיב: אדריכלות ואופנה בתקופת הייסי | אדר' אריה קוץ
אדריכלות ואופנה בתקופת הייסי | אדר' אריה קוץ אדריכלות ואופנה הם שני ענפי עיצוב תלת-מימד במרחב הקשורים לרוח הזמן ולרקע התרבותי העמוק עליהם הם צומחים. לאורך ההסטוריה האנושית, ובהרבה מהתרבויות, היו בין האדריכלות לבין לבוש האדם קשרים מרתקים. יפן אינה יוצאת דופן בהיבט זה . רקע הסטוריאחרי תקופה ארוכה בה
אבודה בשדה הדלעות – אמנותה ואהבתה של יאיוי קוסאמה | אילה דנון
אבודה בשדה דלעות – אמנותה ואהבתה של יאיוי קוסאמה || אילה דנון יאיוי קוסאמה (Yayoi Kusama), אמנית רב תחומית, ציירת, פסלת, סופרת ומעצבת אפנה היא אחת הדמויות הססגוניות והמוערכות בנוף האמנות העכשווית האוונגרדית ביפן ובעולם כולו. עבודותיה מאופיינות בצבעים פסיכודליים ובדפוסים של מעגלים ונקודות החוזרים על עצמם באופן אובסיסי. בגיל
רופונגי (Roppongi) – אמנות כדרך חיים | מיטל לוין
רופונגי (Roppongi) – אמנות כדרך חיים | מיטל לוין הצצה אל 'משולש האמנות' של רובע רופונגי: הבירה היפנית קיבלה את המאה ה-21 במגמות עיצוביות מרתקות המשלבות בין פנייה אל העתיד וקריצה אל העבר, וממצבות את האמנות כחלק בלתי נפרד מההתחדשות העירונית. ביקור בטוקיו משול לביקור בארץ פלאות בעלת היגיון פנימי
אדריכלות בית המגורים ביפן | אדר' אריה קוץ
אדריכלות בית המגורים ביפן | אדר' אריה קוץ ביפן הקדומה היו שני סוגי בתים – "בית בור" ו"בית כלונסאות". במעט הדוגמאות ששרדו לנו מימי הביניים היפנים אנו מגלים שעם התגבשותה של התרבות היפנית מתמזגים שני הטיפוסים האלה לבית הכפר היפני האופייני. "בית הבור" הפך להיות חלק הבית שבו ממשיכים את פעולות עיבוד
אדריכלות נוף יפנית | אדר' אריה קוץ
אדריכלות נוף יפנית | אדר' אריה קוץ מקור היסטורי מספר לנו כי מינמוטו נו-טורו, בן אצולה יפני במאה התשיעית, חזר ממסעו לחופי מצושימה .כה נפעם היה ממראות הנוף, שהחליט מיד להקים בחצרו, בעיר הבירה הייאן, גן עם אגם מים, סלעים וצמחיה, אשר הזכירו לו את הנופים המיוחדים שראה. הדחף הזה לשחזר